نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6647
-
الف
+

ناگفته های «محمد فیلی» بازیگری که نقش شمر را بازی کرد

«محمد فیلی» از اتفاقات بعد از ایفای نقش «شمر» در سریال «مختارنامه» گفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، «محمد فیلی» بازیگری است که تا به حال نقش های زیادی را بازی کرده است. بازی جذاب و خاطره انگیز او در سریال «روزی روزگاری» هنوز در ذهن مردم باقی مانده است.

اما آقای فیلی با گذشت زمان و ایفای نقش های متفاوت به سراغ بازی در نقش «شمر» در سریال «مختارنامه» رفت نقشی که مطمئن بود نگاه مثبت مخاطب را در پی نخواهد داشت با این حال تلاش کرد شخصیت منفور شمر را برای تماشاگران ترسیم کند و انصافا به خوبی توانست از عهده آن بر بیاید.

این بازیگر کهنه کار ایرانی طی یک مصاحبه درخصوص تجربیات و خاطرات خود از نقش آفرینی در سریال «مختارنامه» به عنوان کرکتر «شمر» سخن گفت.

به گفته آقای فیلی، ایفای نقش به عنوان کرکتر «شمر» کار بسیار سخت و دشواری بوده چرا که خودش از دوران کودکی نسبت به این شخصیت حس تنفر داشته و در سریال «مختارنامه» مجبور بوده با این کرکتر همزادپنداری کند تا نقش آفرینی او برای مخاطب باور پذیر باشد.

«محمد فیلی» درباره چگونگی انتخابش به عنوان کرکتر «شمر» گفت: وقتی به دیدن آقای میرباقری رفتم او به من گفت: محمد! من یک نقش برای تو در نظر گرفته‌ام که شاید خودت هم به آن فکر نکرده باشی! می‌خواهم شمر «مختارنامه» تو باشی! من گفتم: آقای میرباقری شوخی می‌کنید؟ من چه کار با شمر دارم. او گفت: اگر این نقش را نپذیری شمر را در سریال نخواهم داشت.

آقای فیلی با اشاره به این که خانواده اش به او توصیه کرده بودند که در این سریال یک کرکتر خوب را بازی کند، افزود: وقتی «شمر» مختارنامه شدم دیگر نمی‌دانستم به خانواده‌ام چه بگویم، اگر می‌گفتم قرار است بازیگر «شمر» شوم مانع من می شدند. تا مدت‌ها به خانواده می‌گفتم هنوز کرکترم مشخص نشده؛ البته دروغ نگفتم چرا که فلمنامه در حال نوشته شدن بود. 

وی در ادامه با اشاره به بازخورد مردم نسبت به کرکتری که در سریال «مختارنامه» ایفا کرده بود ، گفت: برخی از من تشکر می‌کردند و می‌گفتند شما بازیگر خوبی هستید و با من برخورد خوبی داشتند. البته برخی دیگر هم آنقدر شمر «مختارنامه» را باور کرده بودند که من را مواخذه می‌کردند چرا کرکتر «شمر» را بازی کردم.

«محمد فیلی» در پیوند با همین موضوع گفت: از پایان نشر «مختارنامه» چندی نمی گذشت که یک روز دو موتور سیکل سوار کنار یک تاکسی من را تهدید کردند و موتروان از من خواست پیاده شوم که یک وقت به موتر حمله نکنند.

وی ادامه داد: یک روز هم در خیابان از موتر پایین شدم و یک خانم سالخورده با بیگ به سرم زد ، گفتم خانم چرا این کار را می‌کنید؟گفت چرا این نقش را بازی کردی! گفتم از من خواستند این نقش را بازی کنم و باز با ناراحتی بسیار می‌گفت نه تو نباید این کرکتر را بازی می‌کردی و نباید شمر می‌شدی.

آقای فیلی در پاسخ به این سوال که اگر دوباره در فلمی با موضوع کربلا به شما پیشنهاد بدهند، دوست دارید چه کرکتری را بازی کنید، به تسنیم گفت: من کرکتر شمر را دیگر بازی نمی کنم اما هر نقش دیگری را پیشنهاد دهند قبول می‌کنم.

«محمد فیلی» بازیگر ایرانی متولد سال  ۱۳۲۹ خورشیدی در شهر کازرون است. از معروف‌ترین سریال‌های تلویزیونی که وی تا کنون بازی کرده می‌توان به نقش «شِمر بن ذی الجوشن» در سریال «مختار نامه» اشاره نمود.

گفتنی است که سریال های «روزی روزگاری» ، «تفنگ سر پر» ، «آرام می گیریم» و «پشت کوه‌های بلند» با بازی «محمد فیلی» از تلویزیون آی فیلم 2 به نشر رسیده است.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید :

دانلود سریال «روزی روزگاری»

دانلود سریال «تفنگ سر پر»

آخرین خبرها از بزرگترین پروژه تاریخی فلمسازی ایران

دانلود سریال «پشت کوه‌های بلند»

م ح/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر